Pacheţele de primăvară

Involtini primavera - în italiană; spring rolls - în engleză. Aş scrie şi în chineză, dacă aş şti. :p Numai bune acum când viscoleşte!!!

O reţetă incredibil de simplă şi la îndemâna oricui. Optime pentru vegani/vegetarieni/celiaci (dacă foloseşti foi de orez). Reţetă de inspiraţie asiatică, fără carne şi cu ingrediente 100% româneşti. Lejere pentru că sunt făcute la cuptor.

Nu îţi dai seama cât de mult iubeam pacheţelele astea cât timp am stat în Italia. M-am îndrăgostit la prima „gustare”. Aş fi mâncat non stop dacă aş fi putut şi nu m-aş fi îngrăşat ca o balenă!
„Şi asta-ţi place fată! Posibil că-ţi place tot?!” Hmm, nu prea.

Precizări:
  1. De obicei le făceam cu foi de orez speciale pentru aceste pacheţele dar acum nu am avut şi nici n-am vrut să caut. Apoi aveam nişte foi de plăcinte şi nu ştiam ce să fac cu ele. Că nu prea îmi plac. Astăşi mi-a venit să probez această variantă. Le-am găsit întrebuinţarea!!! PREA BUNE.
  2. Ar fi fost buni nişte germeni de soia şi bucăţele de bambus. Eram sigură că am undeva o cutie dar nu am găsit-o. Nu a contat prea mult pentru că practic sunt insipizi, (foarte sănătoşi oricum!!!) era mai mult pentru impresie şi pentru sănătate.
  3. E prima dată când îi fac la cuptor. Nu mi-a trecut niciodată prin minte, până acum. O idee de 3 ori câştigătoare: mai sănătos, mai puţin ulei consumat, mai puţin timp! Şi la fel de buni! 
Să trecem deci la reţeta adaptată de mine, pentru persoane care nu prea merg la cumpărături. :) dar nu numai. 


Grad de dificultate: redus-mediu
Timp de preparare: 40 + 25 minute
Porţii: 24 de pacheţele (dacă respecţi cantităţile de mai jos)
Ingrediente:
  1. 2 verze micuţe
  2. 5 morcovi (eu am avut mici de tot)
  3. 3 cepe mărime medie
  4. 3 linguri ulei de măsline (indicat ar fi de arahide dar eu NU am)
  5. 14 foi de plăcintă. Le-am luat din pachetul ce vezi în imagine. Mai pot să fac de 5 ori cred. Nu ştiu exact câte conţin la număr. 
  6. sare
  7. 1/3 cană cu apă
Mod de preparare:
  1. se taie ceapa peştişori
  2. rade varza pe răzătoare sau taie-o julienne
  3. taie morcovul julienne (peştişori) sau trage la răzătoare. Eu m-am cam plictisit şi-am tras şi la răzătoare. Dar e mult mai frumos şi indicat peştişori
  4. Pune uleiul într-o tigaie mare (a mea are 28 de cm)
  5. pune ceapa, varza, morcovul, apa. Amestecă, acoperă, lasă focul moderat slab pentru 10 minute
  6. Amestecă, pune sare şi ce mai vrei tu. Eu n-am vrut să pun nici-o mirodenie pentru că nu voiam să acopăr gustul verzei pe care îl ador. Pune uleiul şi lasă alte 5-7 minute
  7. Când consideri că e gata opreşte focul şi lasă să se răcească. Este esenţial. Altfel se crapă foile. Am păţit-o chiar azi
  8. Ia 2 foi de plăcintă întinde una peste alta pe masă. Pune o foaie de plastic dedesubt că va trebui să apeşi ca să le tai. Poţi distruge planşeta pe care lucrezi şi mai bine previi nu?!
  9. Taie în 2 pe lăţime şi în 3 pe lungime (uită-te la imagini). 
  10. Ia un pătrat udă-l bine pe margini cu o pensulă (este indicat să ungi cu ulei, tot cu pensula, pe toată suprafaţa, înainte de a pune parte peste parte);  pune o lingură de umplutură şi îndoaie ca în imagine. Ca şi cum ai face un plic sau pur şi simplu pune pe un capăt şi rulează. Înainte de a da ultimul rând îndoaie capetele bine. Dacă e ud se lipesc bine. Dacă nu umezeşte. NU insista prea mult pentru că sunt foarte delicate şi se rup. De aia am şi decis să folosesc foaie dublă. La sfârşit am vrut să probez cum arată un pacheţel mai mare şi mi-a plăcut. Se pot face şi mai mari dar sunt mai drăguţi mititei.. şi mai practici. (adică se înfulecă mai repede!!) Nu TREBUIE neapărat să arate ca acei de la restaurant; asta-i doar o fixaţie. Dar tu decizi. E chestiune de gusturi "estetice". 
  11. Pune într-o tavă ca aceea în imagine. Dă-le la cuptor pentru 15 minute. Foc slab.
  12. Deschide aragazul udă-le din nou PE TOATE (de preferat cu ulei), ajutându-te de pensulă, că se usucă foarte tare.
  13. Lasă alte 5 minute. Deschide iar aragazul şi cu pensula ia întâi apă şi din uleiul ce a curs în tavă şi întinde pe pacheţele. Dacă nu a curs ulei deloc pune într-un vas şi foloseşte pensula pentru a le unge pe toate. În modul acesta devin crocante. Poţi face asta chiar de la început, înainte de a le introduce la cuptor. Eu nu m-am gândit, doar la sfârşit am realizat.
  14. Lasă alte 5 minute la foc puternic DEASUPRA (dacă ai). Scoate şi serveşte cu sosuri variate. Soia, dulce acrişor, cu ardei iuţi. Dacă ai cremă de hrean este absolut fabuloasă în această ocazie. Eu nu ştiu ce-am făcut cu borcanul şi abia aşteptam să mănânc. 
Menţiuni:
  1. Poate îţi vin în minte plăcintele cu varză care eu HABAR n-am cum se fac. Am tot auzit vorbind totuşi. Cred că se seamănă cumva, prin logică. Nu am citit niciodată reţeta. Dar uite că am probat, aveam dreptate. Foarte bune.
  2. Dacă ai germinali de soia şi bucăţele de bambus sunt foarte bune.
  3. Poţi să-i prăjeşti în ulei în tigaie dar, SINCER, e mai sănătos la cuptor. Recomand cu încredere totală.
  4. Poţi deasemenea să pui carne. Piept de pui sau file de vită/porc sau chiar creveţi. Fenomenali dacă îţi plac creveţii! Taie totul pe lung, arată mai frumos.
  5. Dacă ai făcut prea mulţe le poţi congela. (Deja coapte.) N-am congelat niciodată crude dar poţi încerca.
    Sunt bune şi calde şi reci. Fenomenalezice. Merită. Îndrăzneşte!!!
    A... uitam. Poţi face când ai musafiri. Ca aperitiv. Fă-i micuţi dacă e self service şi se mănâncă în picioare. Acum de sărbători e o ideee FANTASTICĂ. Ceva deosebit. Fă-i cu o zi înainte, ţine-i la rece şi cu 30-50 min înainte de a veni ei pune-i la cuptor. Vei face o impresie pe CINSTE! 

Te rog, daca ai apreciat, fii generos si lasa un semn (like, share, comment), sau viziteaza-ma pe Facebook si pe celelalte bloguri ale mele: Eu meritPovestea Isabelei. Iar daca citesti in engleza, arunca o privire pe While I breathe, I hope si pe LinkedIn.
Te astept cu mult, mult drag. Multumesc, om cu suflet.

Trimiteți un comentariu

8 Comentarii

  1. Multumesc pentru reteta, o voi incerca chiar maine. Organizez niste cursuri de feng shui si m-am gandit sa servesc participantii cu ceva cu iz chunezesc.
    Voi reveni cu impresii, dupa ce se mananc minunatiile acestea.Daca iti face placere, poti vizita si situl meu www.fengshui-studio.ro
    Diana

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Cu multă plăcere. Sper să ai o parte de o experiență pozitivă. Sigur, o să vizitez site-ul. Mă interesează foarte mult tot ce este exotic/asiatic. Aştept impresii. =p~

      Ștergere
    2. Salut! Interesanta reteta. Eu de obicei fac cu carne tocata si legume si ii fac prajiti, dar mereu m-a deranjat uleiul din ei... Si uite, cum mi-a dat prin cap sa fac chiftele la cuptor, dar la pachetele de primavara la cuptor nu m-am gandit niciodata!

      O sa incerc, garantat!

      Ștergere
    3. Ciao. Mulţumesc. Mă bucur că ţi-am dat o idee. Eu... cu carnea nu prea mă-mpac. Am făcut mai multe versiuni (chiar şi cu carne), toate bune. Chiftele la cuptor sunt bune, sora mea face. Mi-aş dori să aud impresii, după probă. Dacă se poate. Mulţumesc. (f)

      Ștergere
    4. Hehe, o sa iti spun cum au iesit! Deocamdata am comanda de la prietenul meu de burgeri si tortillas :)) Nu imi amintesc cand am facut ultima mancare exclusiv din legume :))

      Ștergere
    5. Înţeleg perfect. :-) Şi eu vreau să fac tortillas... mă gândesc de vreo juma de an, dar mi-e lene. =))
      Aştept, când o să ai timp, chef, etc. etc. Mulţumesc. (f)

      Ștergere
  2. Multumesc ! Am facut reteta ! Au iesit delicioase !!!!!!🤗🤗🤗🤗🤗

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Ma bucur infinit. Multumesc din suflet pentru marturie. Numai bine. (f)

      Ștergere

RESPECT este cuvântul de ordine. Aroganța/grandomania, insultele de orice gen, comentariile care NU sunt la obiect nu au ce căuta pe această pagină. Dedic trup şi suflet reţetelor, de aceea orice iniţiativă pozitivă (like, share, comment) este apreciată. Mulţumesc. O viaţă delicioasă îţi doresc. Ps. În caz de nu vezi publicat comentariul tău (1-3 zile), este pentru că nu am acces la internet.