Pacheţele de varză


La cuptor. O delicatesă. Nu mâncasem niciodată. Mama îmi povestea că le iubea tare, când era mică.

Detest foile de plăcintă (sunt din comerţ). Prima dată când le-am cumpărat credeam că erau ca foitajul. La ofertă, am luat 2 pungi. A doua oară le-am luat din greşeală, voiam să iau foitaj dar nu m-am uitat să văd ce scrie pe pachet. Nu ştiam ce să fac cu ele. Dar dacă le descoperi secretul, sunt extraordinare.
Prima dată le-am folosit la pacheţele de primăvară şi am fost foarte mulţumită.
Acum am făcut cu varză şi sunt MAI mult decât mulţumită. Au ieşit crocante, crocante. Plesneau între dinţi! Cum îmi place mie.

Grad de dificultate: niciunul
Timp de preparare: variabil = 15 pregătitul + 15 coptura
Porţii: depinde. Mie mi-au ieşit 7 pachete/plăcinte mărişoare

Ingrediente:
  1. 500 g varză murată (1 varză circa). A mea era roşie.
  2. 1 ceapă galbenă
  3. 4 linguri ulei + 4 pentru uns foile în interior şi exterior. FUNDAMENTAL
  4. 1 linguriţă piper negru
  5. Opţional: ardei iute 
Mod de preparare
  1. Decongelează la temperatura camerei foile de plăcintă
  2. Taie ceapa şi varza cuburi/peştişori Pune uleiul la încins
  3. Adaugă ceapa, lasă 2 minute, foc slab. Toarnă varza peste, amestecă foarte bine
  4. Adaugă piperul, ardeiul iute. Acoperă, lasă la călit cam 5 minute, amestecând constant
  5. Lasă să se răcească bine
  6. Ia o foaie de plăcintă, toarnă 1 lingură ulei peste ea, întinde bine cu o pensulă, îndoia-o; pune 2-3 linguri de varză pe un capăt după care rulează, introducând capetele externe înăuntrul. Vezi imagine. Ori fă plăcinte pătrate sau cum vrei tu.
  7. Pune-le într-o tavă. Unge-le din plin cu ulei. Dă la cuptor, treapta a doua (mijloc) vreme de 15 minute. 200 ° (mediu)
Menţiuni
Serveşte-le calde sau reci cu sos de hrean.
Poţi face plăcinte mici şi sunt optime aperitive la petreceri. Numai că sunt crocante doar când sunt proaspete, apoi devin mai moi. O zi după. 
Eu am rămas tare impresionată de simplicitate, rapiditate, economicitate şi, MAI ALES, de bunătatea lor. Recomand cu căldură.  
Pentru mai multe imagini, devino prietenul meu pe Facebook.

Trimiteți un comentariu

0 Comentarii