Kremşnit-millefoglie


Prăjitură cu foi, mai bine spus. (d.p.meu d.v. :) ) Variantă personală!

Din seria: "special pentru studenţi/elevi, bărbaţi, începători în arta bucătăritului".

Trebuie să fiu sinceră: această prăjitură nu a fost niciodată una dintre preferatele mele. De copil am mâncat o singură dată şi m-am murdărit ca un purcel. Paradoxal, iubesc prăjiturile cu cremă dar foile astea m-au scos din sărite.
Italienii au o prăjitură asemănătoare numită: „mille foglie” adică - mii de foi. Cum zice şi numele, are mai multe foi/straturi (nu 1000, că ar fi imposibil) dar aceeaşi cremă, de aceea seamănă perfect cu kremşnit-ul la gust. Foile sunt mult mai subţiri şi se rup mai uşor; adică se împrăştie mai uşor :). Un dezastru unic. Serios, e absurd. :)
Cum am ajuns eu să fac prăjitura dacă nu-mi place? Am probat-o pentru cititorii mei. Fac multe reţete ce nu-mi plac, pentru voi. Dar 99% ies aşa de bine că-mi schimb ideea şi încep să-mi placă. Aşa ca si de data aceasta. :D

Nu este prăjitura din copilărie (cumpărată de părinţi din cofetărie) ci o adaptare după gusturile şi necesităţile mele. Inspirată după 2 reţete: Kremşnit şi millefoglie. Şi mai are ceva deosebit, dar vei vedea mai jos.
Crema este fără ouă iar foile sunt din comerţ. Deşi sunt împotrivă cumpărării foilor/blaturilor din comerţ, am făcut o excepţie în acest caz. Foitajul este ceva la care nu mă „bag”. Experienţe destul de neplăcute, plus că e mai ieftin în magazin deşi mult mai puţin sănătos. Dar ce-i sănătos?!

Aşadar NU este o reţetă, dar O IDEE.

Grad de dificultate: redus
Timp de preparare: 15 minute
Porţii : 4 (pt. 4 persoane)

Ingrediente
  1. 1 foaie pt kremşnit - rupta/taiata in doua sau doua foi. :)
  2. 500 g crema universală. Reţeta aici „Cremă de lapte”. Voi da cantităţile dar pentru modalitate te rog să urmăreşti paşii exact.
  3. Pentru crema : 500 ml lapte, 3 linguri zahăr, 8 -9 linguri făină de grâu, 100-200 g unt/margarină, 1 praf de vanilie natural care se pune doar la final.
Mod de preparare
  1. Se taie foia de kremşnit în 2. În comerţ se vând câte 2 foi la pachet. Cred că ţi-ar cam trebui 4 litri lapte să faci destulă cremă pentru a umple ambele foi cum scrie la carte. Este absolut de neconceput pentru mine care locuiesc singură! Şi mai sunt şi la dietă!
  2. După ce ai făcut crema urmărind paşii, umpli foile cu crema caldă, chiar fierbinte! În acest mod foile se înmoaie şi sunt mai uşor de tăiat. Ideea mea dar tu faci cum vrei. Dacă vrei foia crocantă atunci pune crema rece.
  3. Se poate servi imediat. Taie cu atenţie şi nu te enerva, că nu are rost. Foloseşte un cuţit foarte ascuţit. Mama lor de foi!
    Bineînțeles, o poţi face din mai multe straturi. Arată superb!



**
Daca ai apreciat ori ti-a fost de folos, TE ROG da un like, share, lasa un comment (engleza-i la putere - romgleza. :P) sau alatura-te la fomidabila pagina de Facebook. O gasesti tu pe undeva pe aici. Se plimba aiurea. Nu stiu ce-i cu ea. :)
Daca nu ai observat, sunt doua meniuri sus pline cu fel de fel de retete.
Cand cauti ceva pe blog, foloseste diacitrice (ă, â, î, ș, ț). Daca nu gasesti ce te intereseaza, incearca o combinatie de cuvinte cu si fara diacritice: varză varza, roșii rosii, brânza branza.

Nu uita sa ma urmaresti sau sa-mi citesti cartile pe Amazon.
Multumesc, om cu suflet! Pe data viitoare.

Trimiteți un comentariu

0 Comentarii