Pâine cu cartofi


Când eram mică făceam foarte des pâine cu cartofi.
Când am crescut... am tot auzit pe unii şi pe alţii că pâinea şi cartofii, împreună, îngraşă. Cum ţin foarte mult la siluetă - m-am adecvat... şi rău am făcut!!!
Nimic nu îngraşă dacă mănânci responsabil!
Eu mănânc de toate... ţi se pare că sunt grasă? Şi, crede-mă, sunt foarte predispusă la îngrăşat. Nu mănânc cantităţi industriale. Dar mănânc de toate. Reţetele ce vezi pe blog sunt toate probate de stomacul meu. :p

Este foarte pufoasă. Reţetă de post şi pentru vegani, vegetarieni. Oricine poate să o facă.

Grad de dificultate: redus
Timp de preparare: Variabil=10 min frământatul + 60 dospitul + 45 minute coptul
Porţii: 5- 6 pâinişoare
Ingrediente
  1. 500 g (5 căni) făină de grâu albă
  2. 1 cană făină de grâu integrală/neagră
  3. 4 - 5 cartofi fierţi făcuţi piure
  4. 1 cub de drojdie de bere (40 g)
  5. 1 linguriţă sare grunjoasă
  6. 3 căni de apă caldă (NU fierbinte)
  7. Opţional: seminţe de ardei iuţi/floarea soarelui + 2 linguri făină de porumb
Mod de preparare
  1. Pune apa la încălzit
  2. Striveşte cartofii cât mai bine
  3. Pune făina (integrală+ albă). Nu pune prea multă neagră că nu creşte. Citeşte aici
  4. Pune sarea peste drojdie, toarnă nişte apă călduţă. Dizolv-o ajutându-te de mâini
  5. Toarnă peste făină şi începe să frămânţi. Nu pune toată apa odată, dar pe rând. 10 minute până rezultă un aluat nu destul de moale dar să nu se lipească de mâini. Dacă e prea moale mai pune făină albă dar cartofii dau senzaţia de „moale”. Nu pune prea multă.
  6. Lasă să crească la căldură. A mea a crescut în mai puţin de 30 de minute.
  7. Modelează ce forme vrei. Eu am pus salam într-una şi a fost o idee tare bună. Crestează-le cu un cuţit ascuţit
  8. Unge deasupra cu apă ajutându-te de o pensulă.
  9. Împresoară seminţe de care doreşti, curry sau alte mirodenii - după gust
  10. Dă  la cuptor, foc slab (180°-200°) , vreme de 40 minute. Verifică. Citeşte aici pentru sistemul mamei
Menţiuni
  1. Caldă,  cu untul care se topeşte, este absolut senzaţională
  2. Pentru sandvişuri varie sau, pur şi simplu, goală... Rustic.
  3. Eu am pus mărar uscat într-una. Delicioasă. Recomand cu căldură. Poţi face diferite gusturi dintr-un singur aluat. Îndrăzneşte!

    Alte reţete alternative (de pâine) în meniu. 


Trimiteți un comentariu

2 Comentarii

  1. Pâinea cu cartofi şi cea de secară sunt printre preferatele mele! :)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. În sfârşit! :)). Eu... nu prea mănânc pâine deşi îmi place la nebunie. Silueta... Oricum, iubesc să o fac. Bineînţeles că apoi o şi mănânc. =p~

      Ștergere

RESPECT este cuvântul de ordine. Aroganța/grandomania, insultele de orice gen, comentariile care NU sunt la obiect nu au ce căuta pe această pagină. Dedic trup şi suflet reţetelor, de aceea orice iniţiativă pozitivă (like, share, comment) este apreciată. Mulţumesc. O viaţă delicioasă îţi doresc. Ps. În caz de nu vezi publicat comentariul tău (1-3 zile), este pentru că nu am acces la internet.