Pizza cu ciuperci


...din blat de pâine cu ciuperci şi porumb. Reţetă de post, pentru vegani, vegetarieni dacă elimini laptele şi brânza. Poţi folosi apă şi tofu în loc.

Din seria: „special pentru cine nu are timp dar are voinţă”

Am mai postat o variantă aici: pizza yum yum. Nu este inventată de mine (am mâncat undeva ceva asemănător şi mi-a plăcut) eu doar le adaptez după gusturile mele. Precizez pentru că, am notat, e necesar.

Grad de dificultate: niciunul
Timp de preparare: 25 minute
Porţii: 2-3 depinde cât de mâncăcios eşti

Ingrediente:
  1. 1/2 franzelă mai veche sau felii de toast
  2. 100 ml lapte sau apă dacă ţii post
  3. 10 linguri ketchup
  4. 60-70 g brânză (caşcaval) sau NU dacă ţii post (nu am încercat cu tofu)
  5. 1 borcan de ciuperci (375 g)
  6. 3 linguri boabe de porumb
  7. opţional: ardei iuţi
  8. mirodenii după gust (boia de ardei iute, oregano, chimion, curry, etc.)
  9. Esenţial: 1 lingură margarină (dacă ţii post)/unt pentru uns
Mod de preparare:
  1. Se taie pâinea felii de aceeaşi grosime
  2. Am pus în tavă hârtie de copt pe care am uns-o din plin cu margarină. M-am ajutat de o pensulă. Pune un strat gros că altfel nu va ieşi crocantă. Acesta este secretul!
  3. Pune feliile de pâine distribuindu-le cum vrei. Nu trebuie să fie foarte lipite decât dacă feliile sunt pătrate (de toast)
  4. Cu pensula unge feliile foarte bine cu lapte sau apă. Eu am trecut de vreo 3 ori deasupra fiecărei felii cu pensula îmbibată de lapte.
  5. Pune ketchup. Uniformizează cu pensula
  6. Pune ciupercile, boabele de porumb cât de multe vrei. Adaugă brânza (tofu dacă ţii post, sau nu pune, nu este esenţial)... îţi sugerez să o razi; nu fă ca mine, se formează o pojghiţă ce nu mi-a plăcut deloc!!!
  7. Împresoară, DACĂ vrei, cu boia de ardei iute/dulce, chimion sau alte mirodenii la alegere.
  8. Mai adaugă ketchup, dacă vrei
  9. Dă la cuptor pe treapta a doua vreme de 12-15 minute. Temperatură medie: 180 - 200°

Trimiteți un comentariu

3 Comentarii

  1. Cum dai margarina cu pensula ?
    Serios, sunt curios !
    Merge si cu unt ?

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Simplu: pun o bucată de margarină pe pensulă şi întind (nu e tare/solidă ca untul. Mă refer la aia la cutie). Firesc, merge şi cu unt numai să fie molcuţ... altfel nu se întinde. Tai o bucată, o laşi într-o cameră încălzită şi il poţi folosi cum şi unde vrei... cu pensula. :d

      Ștergere
  2. Făceam și eu când eram mai mică! Și ce-mi mai plăcea!!!

    RăspundețiȘtergere

RESPECT este cuvântul de ordine. Aroganța/grandomania, insultele de orice gen, comentariile care NU sunt la obiect nu au ce căuta pe această pagină. Dedic trup şi suflet reţetelor, de aceea orice iniţiativă pozitivă (like, share, comment) este apreciată. Mulţumesc. O viaţă delicioasă îţi doresc. Ps. În caz de nu vezi publicat comentariul tău (1-3 zile), este pentru că nu am acces la internet.