Alba neagra


Mă distrez dând nume bizare reţetelor mele. De aia am deja „fani” care mă susţin scriindu-mi în fiecare zi că au mâncat/preferă cu totul şi cu totul ALTCEVA decât ce propun eu. Este incredibil de încurajator. :p Dar aşa îmi trebuie dacă n-am ce face şi scriu pe bloguri. :D

Este o reţetă de post, foarte simplă, rapidă, economică şi... cremoasă. Exclusiv pentru amatorii de prăjituri cu cremă. Evident şi pentru vegani/vegetarieni.

Inspirată la albă ca zăpada, una dintre prăjiturile mele preferate. Este mai mult o idee decât o reţetă.

Grad de dificultate: redus
Timp de preparare: 20 + 3 ore timpul de odihnă
Porţii: 6 bucăţi
Ingrediente pentru foi
  1. pahar apă
  2. 1/2 pahar ulei
  3. 2 linguri zahăr
  4. 1 plic de amoniac = 1 linguriţă
  5. 2 căni făină de grâu albă. Ai grijă că făina mea diferă de aceea din comerţ.
  6. 2 linguri suc de lămâie sau oţet – pentru dizolvat/stins amoniacul
Ingrediente pentru cremă. Cum am zis şi aici, m-a pus naiba să cumpăr nişte plicuri de budincă (când erau în ofertă) iar acum trebuie să le folosesc că au ajuns la termen...
  1. 1 plic praf de budincă de ciocolată
  2. 2 căni apă
  3. 2 linguri zahăr
  4. 2 linguri pline margarină
În alternativă faci o cremă de lapte, reţeta de aici, adăugând 3 linguri de cacao şi 2 de margarină (aceasta din urmă se adaugă după ce a fiert)

Mod de preparare
  1. Pune apa, zahărul, uleiul, amestecă cu mâinile, adaugă amoniacul stins cu oţet sau suc de lămâie
  2. Toarnă făina în ploaie, frământă până faci un aluat nu foarte elastic. Ar trebui să fie destul de tare.
  3. Întinde aluatul făcând o foaie (sau 2) depinde de mărimea tăvii pe care o vei întinde să o coci. Cam 3 mm grosime.
  4. Unge cu ulei din plin dosul unei tăvi; pune foaia şi dă la cuptor, treapta a doua (mijloc) foc mediu, vreme de 8-10 minute. Verifică să nu se ardă.
  5. Între timp dizolvă plicul de budincă (cred că avea cam 50 g de praf sau 35) într-o crăticică, folosind cele 2 căni de apă, adaugă zahărul şi amestecă cu o lingură de lemn, de preferat. (Eu am folosit un tel în oţel. Din lene şi pentru că e mai uşor de folosit. :p)
  6. Lasă să fiarbă la foc slab, vreme de 10 minute amestecând constant
  7. Opreşte focul, lasă să se răcească puţin apoi adaugă margarina
  8. Taie foaia (sau foile) în câte părţi vrei. O poţi face din 2, 3, 4 straturi (foi). Nu mai mult pentru că va fi greu de tăiat şi servit. Dar, depinde de gusturile tale.
  9. Pune crema CALDĂ, organizând-o bine, să ajungă pentru toate foile. Cam 2 - 3 linguri de cremă pe foaie.
  10. Opţional poţi pune şi deasupra o lingură de cremă, distribuind-o într-un strat subţire peste care poţi împresura fulgi de ciocolată de post/nucă de cocos, mac,  alune/nuci prăjite şi măcinate
  11. Lasă la rece pentru câteva ore (chiar pentru o noapte). Yum yum

**
Daca ai apreciat ori ti-a fost de folos, TE ROG da un like, share, lasa un comment (engleza-i la putere - romgleza. :P) sau alatura-te la fomidabila pagina de Facebook. O gasesti tu pe undeva pe aici. Se plimba aiurea. Nu stiu ce-i cu ea. :)
Daca nu ai observat, sunt doua meniuri SUS pline cu fel de fel de retete.
Cand cauti ceva pe blog, foloseste diacitrice (ă, â, î, ș, ț). Daca nu gasesti ce te intereseaza, incearca o combinatie de cuvinte cu si fara diacritice: varză varza, roșii rosii, brânza branza, curăţă maţe chişcă curata mate chisca.
Nu uita sa ma urmaresti sau sa-mi citesti cartile pe Amazon.
Multumesc, om cu suflet! Pe data viitoare.

Trimiteți un comentariu

1 Comentarii

RESPECT este cuvântul de ordine. Aroganța/grandomania, insultele de orice gen, comentariile care NU sunt la obiect nu au ce căuta pe această pagină. Dedic trup şi suflet reţetelor, de aceea orice iniţiativă pozitivă (like, share, comment) este apreciată. Mulţumesc. O viaţă delicioasă îţi doresc. Ps. În caz de nu vezi publicat comentariul tău (1-3 zile), este pentru că nu am acces la internet.