Chiftele din orez cu ton


Este o reţetă a mea. Ideea mi-a venit când am făcut arancini (click pentru reţetă). Nu am văzut nicăieri altundeva şi nici nu am căutat. Sunt foarte crocante, formidabile ca aperitive la orice petreceri.

Grad de dificultate: mediu
Timp de preparare: 10 min fiert + 15 preparat + 15 fiert= 40 min
Porţii: multişoare. Cam pentru 4 persoane

Ingrediente
  1. 1+1/2 căni de orez. E foarte bun şi dintr-ăla mai ieftin, în cazul ăsta
  2. 1 cutie de ton
  3. 3 – 4 linguri boabe de porumb (din conservă) sau/şi boabe de mazăre
  4. 3 linguri sos de roşii sau bulion
  5. 3 - 4 linguri făină de grâu. Depinde
  6. boia de ardei iute, amestec de diferite mirodenii pentru gril. Am descoperit-o recent, luată de Lidl, şi-mi place foarte mult
  7. 1 + 1/2 cană ulei de floarea soarelui pentru prăjit
Mod de preparare
  1. Pune orezul la fiert într-o cratiţă adăugând o cană de apă (să cuprindă bine orezul şi să rămână un deget ( = unitate de măsură :p) deasupra orezului. Lasă să fiarbă pentru 10-13 minute. Acoperit. Când e gata, opreşte focul iar dacă apa s-a evaporat lasă descoperit să se răcească. Dacă mai este puţină apă lasă acoperit până se răceşte
  2. după ce s-a răcit orezul, toarnă-l într-un lighean. Adaugă celelalte ingrediente (porumbul, bulionul, făina, mirodeniile, sarea, tonul cu tot cu ulei sau scurs de apă) amestecă foarte bine şi vezi dacă se leagă şi se pot modela.
  3. Dacă nu mai adaugă făină de grâu până se leagă. Modelează ce forme vrei: rotunde, de mici, plate. Cum îţi vine la îndemână
  4. Se prăjesc în ulei mult, vreme de 4 - 5 minute.
Menţiuni
  1. Servite calde sau reci sunt extrem de bune.
  2. Boabele de porumb cam sar afară din bile, habar nu am de ce. M-am distrat tare mult culegându-le din tigaie. Crocante şi bune, bune, bune. 

Trimiteți un comentariu

0 Comentarii