Gogoşi cu mac

Reţetă de (post) duminică şi de zi ploioasă, dar nu numai!

Grad de dificultate: redus

Timp de preparare: variabil
Porţii: multe, n-am numărat


Ingrediente


  • 500 g făină de grâu alba 
  • 100 g mac (al meu era praf. Dacă ai robot este super, dacă nu sunt ok și boabele)
  • 1 cubuleţ de drojdie proaspătă (ori 1 plic de 10 g)
  • sare după gust (1/2 linguriţă). 
  • apă călduţă cât cuprinde (cam 1+1/2 cană de 200 ml)
  • 1 cană ulei de floarea soarelui pentru prăjit
  • 1 plic de vanilină pură sau 3-4 plicuri zahăr vaniliat/vanilat 
  • Opţional: 3 linguri zahăr (eu nu pun pentru că nu-mi plac dulci)

Mod de preparare
 1. Pune apa la încălzit. Atenţie: E fundamental ca apa să fie călduţă şi nu fierbinte. Dacă opărim drojdia NU mai creşte.
2. Pune făina într-un lighean, adaugă macul 
3. Într-un vas mai măricel amestecă drojdia cu sare, pune o cană de apă călduţă după care toarnă peste făina
4. Frământă până s-a încorporat toată făina. (Adaugăm apă călduţă cât este necesar să facem o cocă nu prea tare. Evident nici moale pt. că va trebui modelată)
5. Acoperă cu un şervet şi  lasă la căldură (NU la soare sau pe sursa de căldură, dar lângă!) până îşi dublează volumul. Timpul e variabil dar nu lăsa mai mult de 2 ore pt. că se acreşte. Al meu a crescut în 30 de min
6. Când a crescut îndeajuns  pune uleiul la încălzit într-o cratiţă specială pentru acest procedeu; dacă ai. Dacă nu e foarte bună şi o tigaie, dar vei avea nevoie de mai mult ulei. Trebuie să plutească
7. Întinde o foaie de circa 3-4 mm, taie forme cu un pahar sau orice alt obiect doreşti
8. Când uleiul e încins (după circa 3 min, pune o bucăţică de aluat, dacă sfârâie este ok) începe să pui 2-3-4 forme (câte îţi încap în cratiţă) la prăjit. Lasă circa 1 min. întoarce ajutându-te de 2 furculiţe sau alt obiect. Să fie arămii sau culoarea pe care o doreşti tu. Dacă nu sunt prea groase se coc foarte repede, fără probleme
9.Pune zahăr pudră deasupra, dacă vrei. Mie nu-mi place. Eu am servit cu dulceţuri varie şi miere.

Menţiuni
Oricine poate face gogoşi, zic eu. Este o delicatesă rapidă, economică şi tare pofticioasă.
În loc de apă, pentru frământat, se poate folosi lapte/iaurt/zăr.  
Pentru o rețeta tradițională/originală de cornulețe cu untură și borș click aici.  
Verifică și a doua bară din menu „Dulciuri de post

Dacă-ţi place (şi ţi-am dat o idee) orice iniţiativă: un like/share la pagina Facebook (click şi vei găsi mult mai multe fotografii), un vot (în dreapta sus) este echivalent cu Mulţumesc.

Trimiteți un comentariu

1 Comentarii

  1. Ce robot iti trebuie pentru mac?Robotul, cel arhicunoscut, nu face mare lucru macului, am incercat dar boabele sunt prea mici si doar...le vantura. Stiu de la persoane care fac prajituri cu mac (si sunt grozave)ca savoarea o da macul macinat. Adela

    RăspundețiȘtergere

RESPECT este cuvântul de ordine. Aroganța/grandomania, insultele de orice gen, comentariile care NU sunt la obiect nu au ce căuta pe această pagină. Dedic trup şi suflet reţetelor, de aceea orice iniţiativă pozitivă (like, share, comment) este apreciată. Mulţumesc. O viaţă delicioasă îţi doresc. Ps. În caz de nu vezi publicat comentariul tău (1-3 zile), este pentru că nu am acces la internet.