Ouă roşii cu floricele

Cum vopsesc eu ouăle roşii.

Probabil toţi ştim cum se vopsesc ouăle de Paşte. Se fierb, se introduc în culoare roşie (de obicei), se lasă 5-10 min, se scot şi sunt gata.
Acum sunt fel de fel de culori: sidefate, mate, curcubeu etc. etc. Dar mie cel mai mult îmi plac "cu model" şi o să-ţi spun una dintre metodele mele preferate, deocamdată.

Ai nevoie de ciorapi (lycra sau din ce-or fi făcuţi; habar nu am) rupţi. Adică, na... dacă vrei să strici o pereche de ciorapi noi, e treaba ta.
Apoi ai nevoie de frunzuliţe de varie plante/flori. Se găsesc pe toate marginile de străzi. Trebuie să fie micuţe, ca să NU acopere tot oul că nu prea are sens, şi trebuie să aibă forme interesante.
Şi pătrunjelul are frunzuliţe frumoase dar "cel mai cel" ar fi trifoiul cu patru foi. NU?!
De data asta am folosit rostopască. Altă plantă, care să aibă frunuzuliţe destul de mari, nu am găsit la acel moment.
Şi, evident, ai nevoie de culoare pentru ouă (şi oţet; scrie pe pachet).
Dacă ai avea o bucaţică de slănină (de circa 1 cm) să „ştergi” ouăle, după ce le-ai colorat, ar fi grozav. Slănina îi dă un luciu aparte. Aşa m-a învăţat mama de mică.

Mod de preparare
1. Fierbe ouăle cu sare (circa 10-15 min). De ce cu sare? Se zice că cojesc mai uşor. Câteodată da, câteodată nu. Nu ştiu ce să zic. Tu pune că sarea-i ieftină.(1 lingură circa la 2 litri apă = 20 ouă).
Se scot, se lasă puţin să se răcească.
2. Prepară culoarea cum scrie pe pacheţel
3. Prepară funzuliţele
4. Taie o bucată din ciorap cât să poate cuprindă un ou şi trebuie şi să-l poţi lega. Orientează-te.
Pune un ou înăuntru, aşează funzuliţa pe o parte de ou, (cu grijă, să nu o pui aiurea că aiurea-ţi iese apoi), leagă ciorapul strâns (fără să crapi oul) şi procedează în acelaşi fel cu toate ouăle ce vrei şi ai.
Poţi pune flori pe toate părţile, dar să le aşezi bine.
5. Pune-le  uşor în apa colorată (care să aibă şi oţet) şi lase-le cam 10 min sau cât scrie pe pachet.
6. Scoate-le, lasă puţin să se răcească, ca să nu te frigi, dezleagă ciorapul, scoate oul afară, dezlipeşte frunza/frunzele, şterge-l pe toate părţile (uşor) cu slănină sau cu o cârpă îmbibată cu ulei. Procedeul ăsta este pentru a le da luciu (să nu fie reci de tot altfel nu funcţionează). Aşează-le frumos pe un platou şi sunt gata.

O altă metodă este aceea de a desena ouăle cu ceară. Le speli, le ştergi şi scrii/desenezi cu o lumânare ascuţită foarte bine la vârf. Cum vrei tu. Fii atent că nu este vizibil când desenezi, numai când le pui la colorat vei observa semnele. Dacă faci hieroglife, hieroglife vor ieşi. Nu se mai pot şterge odată ce l-ai mâzgâlit.
Eu nu le am cu desenatul. Am făcut o stea, am VRUT să fac o stea, şi a ieşit ceva nedefinit... Am stricat oul.  Oricum de ronţăit a fost bun, foarte bun. Cu ceapă verde. Un deliciu. 

Aici găseşti metode vechi, tradiţionale. Cum se făcea în Moldova (poate şi-n alte regiuni), când nu existau pe piaţă aceste mii de culori.

Trimiteți un comentariu

0 Comentarii