Salată estivă


O salată cu parfum de primăvară. Cu ierburi de prin grădină adunate. O sursă impresionantă de vitamine, fibre... = sănătate. Ştevia şi loboda sunt ierburi/plante/verdeţuri care necesită foc, de obicei (aşa ne-au învăţat părinţii). Eu le mănânc şi natur (asta de vreo 2 ani). Au un gust acrişor, destul de pronunţat dar foarte bun. Este o reţetă personală care are multe variante.
Optimă idee pentru celiaci, dar nu numai. Pentru o versiune de post (pentru vegani/vegetarieni) nu pune ou. Este foarte bună şi fără.
Recomand cu căldură celor care sunt la dietă sau vor să-şi detoxifice organismul (fără ou). În 3 zile de mâncat salată (cu sau fără ou, dar cu multă ceapă verde şi buruieni) am pierdut deja 1 kg şi mă simt mult mai lejeră.  Nu e foarte mult, ştiu, dar nici nu vreau să slăbesc brusc. Face foarte rău masei musculare.

Grad de dificultate: niciunul
Timp de preparare: 10 min
Porţii: 2

Ingrediente
  1. 1 legătură de ceapă verde (8-10 buc)
  2. 2 plante de lobodă (10 frunze)
  3. 4 frunze de stevie
  4. 1 legătură de mărar (4-5 rămurele)
  5. 3 linguri ulei de măsline
  6. 1 lingură oţet balsamic (vei observa că e mult mai bună cu, decât fără)
  7. 1/2 linguriţă sare
  8. 1 ou fiert
  9. 3 linguri de boabe de porumb fiert (din conservă)
  10. Opţional: 1 ardei iute; seminţe crude de floarea soarelui/in/susan
Mod de preparare
  1. Fierbe oul destul de moale. Eu aveam deja (colorat, de la sărbători) şi era fiert tare. Dar moale este mult mai bun. Răceşte-l sub un jet de apă rece, dacă nu ai timp să aştepţi. Se răceşte ca să-l poţi curăţa, nu de altceva. Este foarte bine să fie cald în interior
  2. Curăţă, spală şi taie ceapa, stevia, loboda, mărarul. Pune totul într-un bol mai măricel
  3. Adaugă oul tăiat mărunt (sau scos cu linguriţa dacă e încă moale). Pune seminţele, boabele de porumb, ardeiul iute tăiat mărunt (sau boia de ardei) uleiul/oţetul balsamic, sarea; amestecă foarte bine
Menţiuni
Serveşte pe post de garnitură sau ca o masă completă, cum fac eu. Delicioasă!!!
Pentru o altă versiune de salată de primăvară click: Salată de ştevie cu cartofi. Sau poţi combina ingredientele de la ambele reţete. Adaugă sau elimină. Te asigur că va fi excelentă oricum. Eu am făcut zeci de variante. 

Dacă-ţi place (şi ţi-am dat o idee) un like la pagina Facebook (click) este echivalent cu mulţumesc.

Trimiteți un comentariu

0 Comentarii