Salată de castraveți cu smântână

Tip tzatziki. Toată lumea a auzit de sosul ăsta/salata asta, nu? Ehi, eu nu auzisem până acum 2 ani. Cum am adus de la părinţi foarte mulţi castraveţi (pe care de obicei îi mănânc simpli aşa), am decis să încerc să fac şi altceva din ei.

Grad de dificultate: redus
Timp de preparare: 10 min
Porţii: 2

Ingrediente
  1. 2 castraveţi proaspeţi mici (să nu aibă seminţe)
  2. 150 ml (g?!) smântână sau iaurt gras, cel tip grecesc este cel mai bun
  3. 3-4 căţei de usturoi
  4. 3 linguri ulei de măsline
  5. 1/2 linguriţă sare
  6. Opţional: 1 ardei iute/1 linguriţă boia de ardei iute, Mărar,
Mod de preparare
  1. Spală castraveţii, curăţă-i de coajă (eu nu i-am curăţit că-mi place mult coaja), rade-i pe răzătoare şi scurge-i foarte bine de apă. Lasă-i să se scurgă într-o sită după ce ai pus sarea peste ei (sarea elimină apa) circa 5 min
  2. Curăţă căţeii de usturoi, taie-i bucăţi foarte mici
  3. Pune castraveţii scurşi de apă, usturoiul într-un bol, adaugă uleiul uşor, pune smântâna, eventual boiaua de ardei iute, mărarul, amestecă uşor dar bine.  Eu am pus întâi smântâna şi apoi am încorporat toate celelalte ingrediente. Rezultatul final este același
Menţiuni
1. O poţi servi pe pâine, ca sos la diferite fripturi, sau pur şi simplu aşa. Eu am servit cu cartofi picanţi, copţi la cuptor. Yummy.


Dacă-ţi place (şi ţi-am dat o idee) orice iniţiativă: un like/share la postări sau pagina Facebook (click şi vei găsi mult mai multe fotografii), un vot (în dreapta sus) (sau un mic comentariu la obiect) este echivalent cu Mulţumesc.

Trimiteți un comentariu

0 Comentarii