Aripioare picante la cuptor

Deosebite: pielea crocantă, înăuntru fragede și aromate. Îmi amintesc că am mâncat o dată, ceva asemănător, la nepoata mea și mi-au plăcut enorm. Doar că erau făcute la grătar. Eu nu am grătar și-am improvizat.
Simplu de făcut, practic. Singurul lucru pe care îl recomand este să le lași la macerat măcar 1 oră. 
Optimă idee pentru celiaci. 

Grad de dificultate: mediu
Timp de preparare: variabil = 10 min + 2 ore + 40 min
Porţii: 4

Ingrediente
  1. 300-500 g aripioare de pui
  2. 5-6 căței de usturoi
  3. 2 linguri de bulion/6 linguri sos de roșii sau ketchup
  4. 2-3 cepe de mărime medie
  5. 1 ardei iute/1 linguriță boia de ardei iute
  6. 1 linguriţă sare grunjoasă
Mod de preparare
  1. Spală și taie aripioarele
  2. Curăță cățeii de usturoi, spală-i și strivește (cu lama cuțitului) 3 din ei. Ceilalți 2 îi vei lăsa întregi,
  3. Mărunțește ardeiul iute
  4. Curăță, spală și taie ceapa în două (dacă-i mică, dacă-i mai mare taie-o în 4)
  5. Pune carnea într-un bol, adaugă usturoiul strivit, sosul de roșii, ardeiul iute/boiaua, sarea amestecă foarte bine. Dacă-ți este posibil freacă usturoiul strivit de bucățile de carne, ca să intre în carne gustul, acoperă și lasă la macerat (în frigider, pe cât posibil) minim 2 ore, ca să se combine bine aromele
  6. Toarnă totul într-o tavă și dă la aragaz, foc puternic (250), treapta din mijloc, vreme de 30 de min. Al meu era electric (are foc și sus și jos). Dacă tu a i pe gaz, pune pe treapta de jos, lasă cam 25 de min, după care vei întoarce fiecare bucată de carne și vei mai lăsa 15 min. După gust. Mie îmi plac crocante și așa au ieșit. Delicioase!!!
Menţiuni

  • Împreună cu carnea am pus și niște vinete cu chimion la cuptor. Rețeta aici și te îndemn să o faci, că-i ceva ce merită cu adevărat! A fost o combinație perfectă!!! 
  • Servește fierbinți, cu sos de usturoi/hrean. 
  • Dacă-ţi place (şi ţi-am dat o idee) orice inițiativă: un like/share la postări sau pagina Facebook (click şi vei găsi mult mai multe fotografii), un vot (în dreapta sus) (sau un mic comentariu la obiect) este echivalent cu Mulţumesc.

Trimiteți un comentariu

2 Comentarii

RESPECT este cuvântul de ordine. Aroganța/grandomania, insultele de orice gen, comentariile care NU sunt la obiect nu au ce căuta pe această pagină. Dedic trup şi suflet reţetelor, de aceea orice iniţiativă pozitivă (like, share, comment) este apreciată. Mulţumesc. O viaţă delicioasă îţi doresc. Ps. În caz de nu vezi publicat comentariul tău (1-3 zile), este pentru că nu am acces la internet.