Chec cu ghebe, ardei, praz

Foarte simplu și rapid de preparat! În curând voi posta o altă rețetă asemănătoare, dar de post, adică pentru vegani/vegetarieni.
Pentru mai multe aperitive de genul, vizitează meniul în bara a doua de sus: APERITIVE.

Grad de dificultate: redus – mediu
Timp de preparare: 20 + 25 min
Porţii: 4-6 = o formă de chec (eu nu am avut și-am folosit tăvi de unică folosință = 20x14 + 1 formă de muffin)

Ingrediente
  1. 3 ouă
  2. 1 pahar de lapte
  3. 200 g ciuperci proaspete, în cazul meu ghebe
  4. 50 ml ulei (de floarea soarelui. Eu am pus de măsline) = 1/2 pahar
  5. 1 bucată mică de praz
  6. 350 g făină de grâu = aproape 2 căni (făina mea este „de casă”, se poate comporta diferit. Orientează-te)
  7. OPȚIONAL: 100 g cârnat picant
  8. câteva frunze de pătrunjel verde
  9. 1 ardei iute sau 1 lingură semințe ardei/boia de ardei iute (Opțional, dar indicat)
  10. 1 linguriță sare
  11. 1 praf de copt
  12. 1/4 pachețel drojdie uscată (cam 1/4 linguriță dintr-un pachet)
    Opțional: semințe de in/mac/susan pentru ornat
Mod de preparare
  1. Curăță, spală și pune ciupercile la fiert (dacă nu-s fierte deja). 10 min ajung; părerea mea Când s-au răcit taie-le. Eu nu le-am tăiat DELOC, așa am avut chef să le folosesc. Erau frumoase rău și mi-a fost milă!
  2. Spală și taie pătrunjelul/prazul foarte mărunt
  3. Eventual, taie și cârnatul
  4. Pune ouăle într-un bol, sarea; amestecă cu un tel sau mixerul până devin spumoase (3 min)
  5. Adaugă restul ingredientelor: uleiul, laptele, pătrunjelul, ciupercile, prazul, cârnatul, praful de copt, drojdia, făina; amestecă. Trebuie să iasă un aluat mai gros (ca la clătite), să nu curgă. Mai pune făină dacă nu este destul de consistent
  6. Prepară o tavă de chec (cum am zis la început, eu nu am avut și am folosit o tavă de unică folosință + 1 formă de muffin)
  7. Pune în tavă/tăvi (pune semințe de in/mac deasupra, dacă ai și vrei), dă la cuptor vreme de 20-25 min
  8. Verifică cu scobitoarea, dacă se murdăreşte de aluat nu e copt, mai lasă 5 min
  9. Opreşte cuptorul şi lasă să se odihnească (cu uşa cuptorului închisă) vreme de 10-15 min
Menţiuni
  • Poate fi o mâncare completă, aperitiv PERFECT la diferite petreceri, pachet la servici/școală etc. 
  • Dacă-ţi place (şi ţi-am dat o idee) orice iniţiativă: un like/share la pagina Facebook (click şi vei găsi mult mai multe fotografii), un vot (în dreapta sus) este echivalent cu Mulţumesc.

Trimiteți un comentariu

0 Comentarii