Supă de chimion

Nu știu dacă ai mâncat vreodată așa ceva. Este o supă particulară, intens parfumată.
Interpretare personală pentru prietenii mei celiaci. Veganii și vegetarienii pot face abstracție de carne pentru că este la fel de bună și fără (carnea este un plus, nu schimbă gustul deoarece chimionul are un gust foarte puternic ce acoperă orice alt gust). Eu am pus pentru că aveam un invitat care iubește carnea.

Grad de dificultate: redus
Timp de preparare: 25-30 min
Porţii: 2

Ingrediente
  1. 2 cartofi albi
  2. 1 ceapă galbenă
  3. 1 cană apă (250 ml)
  4. 5 linguri de chimion
  5. sare după gust
  6. 1 lingură de ulei (dacă nu pui carne)
  7. Opțional: 1 pulpiță de pui (are gust mai delicat) dar se poate face FOARTE BINE, fără carne. De fapt este super și FĂRĂ
  8. Opțional: 1 linguriță boia de ardei iute (sau 1 ardei iute)
Mod de preparare
  1. Curăță, spală și taie ceapa în două
  2. Curăță și spală cartofii
  3. Toarnă apa într-o oală + uleiul (dacă nu pui carne)
  4. Adaugă cartofii curăţaţi, spălaţi, taiaţi cubuleţe și ceapa (carnea eventual), lasă să fiarbă la foc domol vreme de 15-20 min.
  5. Scoate cartofii și ceapa (dacă-s fierți), strivește (și ceapa) pentru a face un piure
  6. Pune piure-ul înapoi în oală/cratiță
  7. Într-o tigaie pune chimionul și lasă-l să se prăjească 1-2 min la foc slab. Ai grijă că se arde imediat și devine amar. Amestecă des (saltă)
  8. Toarnă-l în oală/cratiță, verifică de gust (sarea) şi lasă să mai fiarbă 10 min.
Menţiuni
  • Servește cu pâine neagră/cu măsline/crutoane, etc.
  • Este un gust particular, intens, parfumat, foarte plăcut.
  • Am pus cartofi ca să o fac mai consistentă. Aș fi putut pune o lingură de făină, dar am ales cartofii pt a veni în întâmpinarea prietenilor mei celiaci.
  • Dacă-ţi place (şi ţi-am dat o idee) orice iniţiativă: un like/share la pagina Facebook (click şi vei găsi mult mai multe fotografii), un vot (în dreapta sus) este echivalent cu Mulţumesc.



Trimiteți un comentariu

0 Comentarii