Supă de varză cu carne de pui

Supa de varză este optimă în diete! Nu așa se spune?! Și când iese varza cea mai aromată și sănătoasă? Atunci când e piața plină de varză (made în Ro), că doar acum e „vremea” ei.
Optimă idee pentru celiaci/diabetici. Veganii/vegetarienii pot renunța la carne. Pentru alte rețete de genul vizitează meniul din bara de sus, secțiunea SUPE. Mulți dintre vizitatorii mei nu o observă și e păcat. Am foarte multe rețete acolo.

Cred că toată lumea ştie cum se face supa de varză. Acest post este pentru cine nu a făcut niciodată şi nu are de unde se ştie. Dacă pierd timpul să scriu reţete cunoscute în popor este doar pentru a-i ajuta pe începători. Nu toţi „s-au născut învăţaţi.” şi nu toţi au avut părinţi de la care să înveţe.
Totuşi, aceasta nu este reţeta originală, dar este o interpretară personală a rețetei ce m-a-nvățat mama.

Precizare: am folosit o oală sub presiune și a fost gata în 25 de min. (total). A fiert parcă prea tare.

Grad de dificultate: redus
Timp de preparare: 25-40 min
Porţii: 6-8 (depinde)

Ingrediente
  1. 1 varză mai micuță (800-900 g)
  2. 500 g carne de pui (aripioare, spate, pulpițe, ce vrei și ai)
  3. 4 morcovi mai micuți (am zis des că-i prefer celor mari)
  4. 1 ardei gras/gogoșar/capia (eu am pus și câțiva bulgărești)
  5. 4 roșii micuțe (150 g) sau 2 linguri de bulion
  6. 1 ardei iute
  7. 1 creangă de cimbru
  8. 3 linguri ulei
  9. 1 lingură sare (după gust)
  10. 250 ml apă (1 cană, sau după gust)
Mod de preparare


  1. Spală și prepară carnea
  2. Spală și taie ardeii, ceapa (cuburi/peștișori. Cum vrei și ai chef)
  3. Spală, curăță și rade morcovii pe răzătoarea mare. Îi poți tăia rondele/cuburi dacă preferi
  4. spală și taie roșiile cuburi (elimină pielița și semințele dacă vrei. Eu nu o fac decît foarte rar. Azi nu am avut chef!)
  5. Trage varza pe răzătoarea „mare” sau tai-o cum îți vine/place. Mie îmi place să fie măruntă
  6. Varsă uleiul într-o oală, pune carnea la rumenit pentru 5 min
  7. Adaugă ceapa, ardeii, morcovii; amestecă, acoperă şi lasă la călit (foc slab) vreme de 5-7 min
  8. Pune roșiile tăiate, amestecă și lasă să se înmoaie puțin (3-5 min), foc slab
  9. Pune varza, cimbrul, apa (să acopere conținutul oalei=ingredientele), sarea; amestecă; acoperă și lasă să fiarbă la foc domol vreme de 25-40 min (după gust). Cum am zis a mea a fiert un pic prea mult, dar afost foarte bună oricum
  10. Serveşte fierbinte; în cazul meu, cu mămăliguţă. Delicioasă!!!   

    Mențiuni
    • Dacă-ţi place (şi ţi-am dat o idee) orice iniţiativă: un like/share la pagina Facebook (click şi vei găsi mult mai multe fotografii), un vot (în dreapta sus) este echivalent cu Mulţumesc.

Trimiteți un comentariu

0 Comentarii