Risotto cu praz, morcov, cuișoare

Această rețetă (personală, ca majoritatea de pe acest blog) este alta de care sunt foarte mândră.
Gusturile diferite/contrastante se combină extraordinar dând naștere unui orez/risotto delicat cu tente erotice, pardon, exotice. :p, :D.
M-am gândit că ar fi optim pentru o cină în doi, ținând cont de faptul că se apropie Sfântul Valentin.
Este o rețetă atât de vesel colorată, foarte ușor de făcut, rapidă, economică și, te sigur, DEOSEBITĂ. Vei reuși să surprinzi pe oricine! (numai să-i placă gustul verzei, ai mare grijă).
Am auzit vociferări cum că numai snobii folosesc denumirea italiană „RISOTTO”.
Sincer, cred că este doar o răutate gratuită. Risotto este altceva decât pilaful/mâncarea de orez a românului. Este o modalitate tipică italiană de a găti orezul, și aproape întotdeauna pașii sunt cei descriși mai jos. Ingredientele diferă, natural. Și repet: este o rețetă personală. M-ar acuza de blasfemie dacă ar auzi ce ingrediente am folosit! Sunt foarte severi/stricți cu rețetele lor.
Spun asta pentru că am lucrat 8 ani în restaurante italiene de diferite nivele (de la trattorii-pizzerii la restaurante cu stele Michelin).

Optimă idee pentru celiaci (intoleranții la gluten).
Oricine este în gradul să facă această rețetă. Nu doar iubiții sunt cei mai indicați pentru a fi surprinși cu această rețetă, dar și părinții, colegii de cameră, frații, etc. Nu ar fi minunat să vină mama acasă de la servici, frântă de oboseală și să găsească masa aranjată, și casa plină de un miros irezistibil de mâncare?
Faceți și gesturi de acest gen, MICI, sau poate mari pentru cei care nu gătesc, vă asigur că vor fi foarte mult apreciate!

Grad de dificultate: redus
Timp de preparare: 15-20 min
Porţii: 2

Ingrediente
  1. 250 g orez bob rotund
  2. 1 morcov de mărime medie/mică
  3. 1/3 de praz (50 g), sunt bune și numai frunzele
  4. 1 bucată mică de varză murată (80-100 g, după gust)
  5. 3 cuișoare
  6. 5 boabe de coriandru (nu pune mai mult, schimbă gustul complet, și nu cred că poate plăcea)
  7. 50 ml vin roșu (1/2 pahar)
  8. 1 +1/2 cană apă/supă (caldă/fierbinte 300 ml circa)
  9. 2 linguri ulei măsline
  10. 1 căţel de usturoi sau 1/2 linguriță praf
  11. OPȚIONAL: câteva feliuțe de cârnat (50 g. Al meu era porc+vită, afumat). Sincer mi-a părut rău că l-am pus, ar fi fost SUPER/extraordinar și fără. Spun asta pentru că am probat rețeta fără și am rămas fermecată. Dar, dacă vrei, poți pune și bacon/salam. Dacă ești vegan/vegetarian sau ții post, nu pui. Gustul este fabulos și fără.
  12. Indicat/recomandat 1 ardei iute/1 linguriță boia de ardei (este afrodiziac)
  13. NU uita de sare! 1 linguriță, sau după gust. Am pus sare Himalaya
Mod de preparare: Citeşte aici cum se face un pilaf/orez/risotto perfect
  1. Taie prazul mărunt (rondele sau cuburi)
  2. Spală, curăță (eventual, eu nu o fac pentru că sunt de cultură biologică, de-ai miei), și taie-l cubulețe
  3. Taie varza cum îți vine la îndemână
  4. Varsă uleiul într-o cratiță, pune boabele de coriandru și cuișoarele (lasă câteva sec (30-40) apoi pune la călit foarte puţin (5 min circa, cât să se înmoaie) toate legumele de mai sus, foc slab. Dacă pui usturoi proaspăt acum e momentul. Taie-l, striveşte-l cu dosul cuţitului, pisează-l. Ai grijă să nu cumva să se ardă. Dacă-i uscat/praf îl pui la sfârșit
  5. Dacă pui cârnat, taie-l feliuțe
  6. Pune orezul (dacă ești intolerant la gluten ar fi indicat să-l speli înainte de folosință, în 2 ape, cel puțin) amestecă foarte bine
    vreme de 1 min
  7. Dacă pui vin acum e momentul. Toarnă-l în cratiță. Măreşte focul şi amestecă până se evaporează (cam 2 minute, depinde de focul tău)
  8. După ce vinul s-a evaporat pune supa/apa caldă atât cât să acopere orezul foarte bine (ai grijă că s-ar putea să-ți mai trebuiască, dar NU recomand să o pui toată imediat, citește mai sus de ce). Amestecă. După ce a început să fiarbă, lasă focul slab/minim, acoperă şi dă-i voie să se facă în pace. Cam 10 + 5 min. Verifică din când în când, și dacă ți se pare că a scăzut apa/supa, mai pune câteva linguri (5-10, depinde EXCLUSIV de gusturile tale). Eu nu stau lângă foc, dar sunt atentă să nu se ardă
  9. Când e gata, depinde de gustul tău (mie îmi place „al dente”), verifică de sare, stinge focul, lasă acoperit alte 2-3 minute

  10. Porţionează şi pune EVENTUAL caşcaval ras deasupra. Sau pune mozzarella. Nu pune grana padano că are gust foarte accentuat, s-ar putea să acopere gustul delicat al legumelor
Menţiuni
  • Cum am spus la început, este o rețetă potrivită pentru o cină în doi. Optimă idee de Sfântul Valentin. Oricine, cu puțină răbdare, poate să o facă. Dacă ai nevoie de asistență/ajutor, știi unde mă găsești.
  • Pentru alte rețete similare, vizitează meni-ul din bara de sus SUS „Orez. (mulți nu o observă).
  • Dacă-ţi place (şi ţi-am dat o idee) orice iniţiativă: un like/share la pagina Facebook (click şi vei găsi mult mai multe fotografii), un vot (în dreapta sus) este echivalent cu Mulţumesc.

Trimiteți un comentariu

2 Comentarii

  1. Mi se pare una dintre cele mai originale retete pe care le-am vazut vreodata. Abia astept sa o fac si eu. Nu sunt mare bucatareasa, dar ai dat toate indicatiile necesare. Sigur ma descurc.
    Sper sa-i placă iubitului. Dar nu astept pana pe 14.
    Multumesc frumos.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Uffff. Am pierdut comentariul asta. Scuze. Am dat de el cand verificam reteta sa o fac cuiva in Anglia. Sper ca ti-a placut. (f)

      Ștergere

RESPECT este cuvântul de ordine. Aroganța/grandomania, insultele de orice gen, comentariile care NU sunt la obiect nu au ce căuta pe această pagină. Dedic trup şi suflet reţetelor, de aceea orice iniţiativă pozitivă (like, share, comment) este apreciată. Mulţumesc. O viaţă delicioasă îţi doresc. Ps. În caz de nu vezi publicat comentariul tău (1-3 zile), este pentru că nu am acces la internet.