Orez Halloween

Orez Halloween (cu dovleac)

Dacă tot suntem în perioada Halloween-ului iată şi o reţetă cu dovleac. Personal iubesc dovleacul dar mama, care a crescut cu ideea că dovleacul este mâncarea porcilor, nici nu vrea să audă de aşa ceva. „ Eşti nebună cred, cum să-mi dai mie să mănânc dovleac (bostan)? Ce, sunt porc?!”. „Mamă dragă dar e dovleac pentru hrana omului. În alte ţări e considerat o delicatesă”. „Ehi atunci să te duci acolo să le dai aşa ceva, eu nici nu pun gura! Şi am închis subiectul”. :) Asta e valabil şi pentru sfecla roşie. Eu am făcut şi zacuscă din dovleac, sfeclă şi pătlăgele. Ea nici nu a vrut să guste. „Nu şi nu. Pleacă odată cu lăturile astea de aici; mai bine stau flămândă o săptămână!"

Cu ocazia asta observi şi „talentul" meu la desen. Sunt complet negată. Ce tristeţe... pentru că iubesc pictura (altora). :D 
Uite și un link spre un articol despre Halloween, dacă te interesează.

Grad de dificultate: mediu
Timp de preparare: 20-25 de minute
Porţii: 2

Ingrediente:
1. o bucată de dovleac pentru gătit (plăcintă) crud de 150-200 grame
2. 300 grame orez
3. o ceapă mică
4. 3 linguri ulei
5. 1/2 linguriţă curry
6. apă/supă de legume cât cuprinde
Opţional
7. 50 g vin alb pentru gătit (1 ardei iute)

Mod preparare: Uite aici detalii pentru un orez perfect (în stil italian)
1. Curăță și rade dovleacul la răzătoare (mare/julienne) sau se taie cubuleţe (eu aşa am făcut).
2. Taie ceapa cubuleţe sau peştişori şi pune-o la înmuiat în ulei.
3. Pune uleiul la încălzit, adaugă ceapa la călit doar 1 minut
4. Adaugă dovleacul lăsându-l la înmuiat/călit pentru 5-6 minute
5. Toarnă orezul amestecând energic să nu se prindă
6. Dacă foloseşti vin, acum trebuie să-l pui şi sa-l laşi să se evapore continuând să amesteci
7. Adaugă apă (supă de legume) numai cât să cuprindă orezul şi lasă acoperit vreme de 10-15 (după gust) minute la foc foarte domol.
8. Verifică de apă, dacă mai trebuie adaugă câteva linguri. Adaugă sare şi curry şi mai lasă vreme de 5 minute făcând atenţie să nu se prindă.

Reţeta aceasta o am de la sora mea, care la rândul ei "a furat-o" de la italieni. :) Dar am făcut ceva modificări.
Mențiuni

  • O altă variantă, tot de post, găsești aici. (click)
  • Dacă-ţi place (şi ţi-am dat o idee) orice iniţiativă: un like/share la pagina Facebook (click şi vei găsi mult mai multe fotografii), un vot (în dreapta sus) este echivalent cu Mulţumesc.
  • Pentru alte rețete de orez (fie pentru celiaci,  vegani/vegetariene/de post), vizitează meni-ul din prima bară de sus (drept sus) „OREZ.

Trimiteți un comentariu

0 Comentarii