Turte



Câţi dintre voi au mâncat vreodată aşa ceva? Multă lume crede că turtele se pot face doar pe plită. Nu e aşa. Se pot face şi în tigaie sau un ceaun/vas de fontă; pe aragaz, la oraş.

Dacă ţi-au făcut cu ochii pozele atunci trebuie să încerci. Nu numai că este sănătos dar este şi rapid, simplu, gustos, genuin şi rustic.
Pot fi garnisite cu unt-dulceaţă, brânză de vaci dulce sau sărată (mărar, ceapă verde, etc), nutella, miere, etc. Pot fi folosite pe post de pâine (e pâine, nu?!) la ciorbe varie, dar mai ales la ciorbele de fasole. Sandvişuri rapide şi sănătoase. Sau le mănânci aşa... ca pe un desert, dacă ai pus zahăr în ele.
Poate unii nu au aragaz sau nu îl folosesc, acest sistem este absolut uimitor. 

Grad de dificultate: niciunul
Timp de preparare: variabil
Porţii: depinde

Ingrediente
1 aluat de pâine de care vrei. Nu mai explic căci merge oricare. Uite reţete aici: pâine cu cereale, pâine cu măsline. Sau faci doar din făină albă, apă, drojdie şi un pic de sare. Laşi la dospit (la căldurică dar NU direct pe sursa de căldură dar lângă) până îşi dublează volumul. Al meu era cu cartofi şi fără zahăr. Reţeta aici: pâine cu cartofi

Mod de preparare:
  1. Pune tigaia/vasul de fontă la încălzit la foc foarte slab (minim)
  2. Modelezi o formă plată de mărimea vasului, înaltă cam de 1 cm
  3. Pui în tigaie FĂRĂ ulei, acoperi şi laşi circa 2-3-4 minute. Depinde de foc dar este fundamental să fie la minim altfel se ard la suprafaţă şi rămân crude la interior
  4. Întorci, acoperi, laşi alte 2-4 minute şi e gata

Servite calde sau reci sunt de o bunătate unică.

Dacă ţi-a plăcut, un „like” sau un scurt comentariu m-ar încuraja să continui să lucrez şi 15-20 ore pe zi la acest proiect. La ora actuală nu prea simt că cineva apreciază deşi vizite sunt foarte multe. O fac pentru tine şi, crede-mă, NU e deloc uşor. Să faci fotografii în timp ce eşti cu mâinile în aluat este extrem de complicat. Mulţumesc pentru înţelegere.


Trimiteți un comentariu

7 Comentarii

  1. Am mancat asa ceva in Ardeal si prin cateva restaurante ! Sunt chiar bune

    Eu stiam ca turte se numesc foile subtiri de placinta, coapte, cu nuca si cu miere!

    RăspundețiȘtergere
  2. Hm... eu ador turtele! gata facute. caci la aluat...sunt varza :))

    RăspundețiȘtergere
  3. imi plac turtele, gata facute :D . in viata mea nu am reusit sa fac un aluat , nu sunt facuta pentru asa ceva :D

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. :) Nu cred că eşti varză. Nu ai destulă practică, atâta tot. Sunt sigură că-ţi ies foarte bune dacă încerci de mai multe ori. Dar e adevărat: unele persoane au înclinaţie pentru ceva, altele înspre altceva. :-)

      Ștergere
  4. De cate ori am facut cand se termina painea in casa ! Sunt net mai gustoase si au alta consistenta. F.bune, chiar mi-e pofta ! Adela

    RăspundețiȘtergere
  5. Absolut de acord. Ador turtele. Sunt legata sentimental de toate aceste retete simple. (F)

    RăspundețiȘtergere

RESPECT este cuvântul de ordine. Aroganța/grandomania, insultele de orice gen, comentariile care NU sunt la obiect nu au ce căuta pe această pagină. Dedic trup şi suflet reţetelor, de aceea orice iniţiativă pozitivă (like, share, comment) este apreciată. Mulţumesc. O viaţă delicioasă îţi doresc. Ps. În caz de nu vezi publicat comentariul tău (1-3 zile), este pentru că nu am acces la internet.