Frico cu ardei, ceapă, cârnat

Fiind o rețetă de inspirație italiană (ca aceste 3: Frico cu ceapă, Frico cu cartofi, Frico cu ceapă ȘI cartofi) mă gândesc că dacă italienii ar auzi așa ceva, mi-ar interzice să mai calc pe tărâmul lor vreodată!!! „Blasfemie, să aruncăm cu pietre.” Ar urla. :D
Dar mie nu-mi pasă, este rețeta mea! Cui nu-i place, nu încearcă, dar nu știe ce pierde!!!
Un deliciu UNIC! Crocant în exterior, moale în interior. Foarte caloric. Nu este indicat în diete. :D  
Dar e o idee grozavă pentru CELIACI.

Procedeul este similar cu rețetele de mai sus.

Grad de dificultate: mediu
Timp de preparare: 25 minute
Porţii: depinde, 3 - 4  în acest caz
Ingrediente
  1. 250 g caşcaval de care ai/vrei/poftești
  2. 1 ceapă galbenă
  3. 1 ardei gras (roșu, dacă-i posibil. Numai pentru culoare, atât. Nu influențează gustul)
  4. 100-150 g cârnat picant
  5. 2 linguri ulei
Mod de preparare
  1. Taie ceapa, ardeiul, cârnatul cum vrei tu
  2. Pune uleiul într-o tigaie care nu lipeşte, adaugă ingredientele de mai sus și lasă totul la călit vreme de 4-5 minute. Foc FOARTE slab
  3. Taie caşcavalul cuburi, pune-l în tigaie peste toate ingredientele deja coapte; amestecă foarte bine. Foc destul de mare. Lasă cam 6-8 minute. Cu o lingură de lemn încearcă să vezi dacă se desprinde de pe tigaie, ridicând o bucată. Dacă nu se desprinde, nu e gata. Desprinde marginile cu grijă să nu se rupă şi lasă uleiul (care se va strânge deasupra) să curgă pe fundul tigăii.
  4. Întoarce ajutându-te de o farfurie. Ca la omletă. Un video ajutător aici: „Cum se întoarce...”
  5. Dacă nu se desprinde hmmm, (mi s-a întâmplat) înseamnă că nu e gata; dar (cum am zis mai sus) desprinde coaja cu lingura de lemn şi încearcă să nu faci totul bucăţi. Toarnă pe partea necoaptă, înapoi în tigaie. Lasă alte 5 minute. Varsă uşor conţinutul pe o farfurie. Servește cu mămăliguță, sau cum vrei.
Menţiuni
  • O bombă de bunătate dar și de calorii. Eu zic că merită măcar să faci O DATĂ, de poftă și curiozitate!!!
  • Dacă-ţi place (şi ţi-am dat o idee) orice iniţiativă: un like/share la postări sau pagina Facebook (click şi vei găsi mult mai multe fotografii), un vot (în dreapta sus) sau un mic comentariu la obiect (dacă ai timp) este echivalent cu Mulţumesc.

Trimiteți un comentariu

0 Comentarii