Borş de rață, spanac, sfeclă

Dacă nu te-ai gândit vreodată că rața este optimă la borșuri, atunci e cazul să probezi. 
De mică, mama făcea mai mult varză din carnea de rață.
Dar eu voiam ceva diferit și iată-mă propunând această rețetă de care sunt foarte mândră. 
Un borș vesel colorat, aromat, deosebit de bun.  
Îți încălzește sufletul și corpul. Trebuie să-ncerci! Optimă idee pentru celiaci.
Grad de dificultate: redus
Timp de preparare: 45 minute
Porţii: 4

Ingrediente:
  1. Câteva bucăți de carne de rață (pulpe, aripi, piept, etc.)
  2. 1 legătură de spanac (50 g)
  3. 1/2 sfeclă roșie mică
  4. 1 ceapă galbenă
  5. 1 morcov
  6. 1/4 gulie (iese super ok și fără)
  7. 1 ardei iute
  8. 1 linguriță cimbru sau 1 crenguță
  9. 1 pahar borș/sau după gust (rețeta aici)
  10. 2 linguri de ulei
  11. 3 căni apă (500 - 600 ml)
  12. 1 lingură sare (după gust)
Mod de preparare
  1. Curăță și spală legumele
  2. Taie ceapa/ardeiul mărunt, la fel faci cu spanacul (după ce l-ai spălat, evident)
    Morcovul, gulia, sfecla eu le-am  tăiat bucăți mai mari dar tu taie-le cum vrei. Poți să le razi
  3. Pune uleiul într-o oală (pe foc), adaugă ceapa, ardeiul  lasă la călit vreme de 3 min. Adaugă spanacul, lasă 1 min; amestecă constant să nu se ardă
  4. Pune carnea, apa, cimbrul și lasă să fiarbă acoperit vreme de 15 min (eu am fiert 10 min în oala cu presiune)
  5. Adaugă legumele şi lasă să fiarbă acoperit vreme alte 20 min. sau după gust
  6. La final adaugă sarea și borșul. Verifică de gust. Porționează și împresoară pătrunjel proaspăt (tocat) deasupra.
Menţiuni
  • Dacă-ţi place (şi ţi-am dat o idee) orice iniţiativă: un like/share la pagina Facebook (click şi vei găsi mult mai multe fotografii), un vot (în dreapta sus) este echivalent cu Mulţumesc.
  • Când porționezi poți să nu pui în farfurie legumele tăiate grosolan, mai ales dacă ai copii, sau capricioși care nu mănâncă legume. Oricum borșul va plăcea la toată lumea, copii sau/si adulți. Sfecla nu influențează gustul final. Doar îi conferă o aromă particulară și o culoare fabuloasă.
  • Pentru alte rețete de supe/borșuri/creme, vizitează meni-ul din bara de sus SUS.

Trimiteți un comentariu

0 Comentarii