Orez cu inimi, măsline, sos de roșii

O rețetă simplă (inventată pe moment) rapidă, vesel colorată și deosebit de aromată.
Optimă idee pentru celiaci (intoleranții la gluten).
Poate fi servit fierbinte, dar și rece. Grozav de luat la servici.

Grad de dificultate: redus
Timp de preparare: 20-25 minute
Porţii pentru 3 persoane
Ingrediente
  1. 250 g orez – am pus amestec (sălbatic/negru)
  2. 300 g pipote/inimi (am vrut pipote, dar erau mai mult inimi. Nu-i bai, îmi plac)
  3. 60 g măsline negre (kalamata/naturale) Indicate ar fi cele fără sâmburi, dar mie nu-mi plac
  4. 1 ardei gras copt sau crud (eu am avut la congelator) Se poate și fără
  5. 2 linguri bulion/5 linguri sos de roșii, sau ketchup
  6. 2 linguri ulei
  7. sare după gust
  8. Apă (supă) cât cuprinde
  9. 1/2 linguriță boia de ardei iute
  10. 1 linguriță de usturoi praf/pisat sau 2 căței de usturoi
Mod de preparare
  1. Pune orezul la fiert (în apă sau supă, cum vrei) cu puțină sare. Circa 15 min, depinde de orez și de gusturile tale. Mie îmi place „al dente”
  2. La fel faci și cu inimile/pipotele. Asta după ce le-ai spălat foarte bine. Le poți pune și împreună, dacă vrei. Ai grijă că inimile/pipotele fierb mai greu. Eu am fiert orezul separat că mi-a trebuit la o rețetă vegetariană
  3. Când au fiert ambele, pune într-o tigaie uleiul, usturoiul pisat/tăiat (NUMAI dacă e crud, nu praf), adaugă pipotele/inimile, orezul scurs, ardeii (dacă-s proaspeți taie-i peștișori/cuburi și pune-l peste usturoi, la călit în ulei. Să se înmoaie măcar (vreme de 5-6 min). Amestecă, lasă vreo 5 min, adaugă sucul de roșii, verifică de sare
Mențiuni

  • Cum am scris la început, poate fi servit și rece și cald. De aceea este optim pentru petreceri la bufet/self service. Făcut cu o zi înainte.
  • Pentru alte rețete similare de post sau nu, vizitează meni-ul din prima bară de sus (stânga) „Orez”. (nu se prea observă).
  • Dacă-ţi place (şi ţi-am dat o idee) orice iniţiativă: un like/share la pagina Facebook (click şi vei găsi mult mai multe fotografii), un vot (în dreapta sus) este echivalent cu Mulţumesc.

Trimiteți un comentariu

0 Comentarii