Orez cu cartofi şi salam

Din seria "special pentru studenţi/elevi/bărbaţi". Adică pentru cine nu are timp, chef, înclinaţie pentru gătit; pentru orişicine. .p

Orez cu cartofi şi salam (se poate şi fără salam). E chiar foarte bun. Nu am poze să postez acum
aşa că trebuie să mă crezi pe cuvânt. :) Eu le-am făcut cred că pe toate! La reţete cu orez mă refer, ce credeai!!!? Ioi, ce maliţios!
O reţetă inventată pe moment. Ingrediente de primă necesitate. Mai toţi avem orez şi cartofi în casă, zic eu. Deosebit de gustoasă. Poate ţi se pare că eu mănânc orice, când citeşti aceste rânduri. Te asigur că nu e aşa. Mănânc ce e pe gustul meu... şi nu de pe mâna tuturor. La restaurante nu prea merg. Doar în cazuri extreme.


 Ador orezul... şi cartofii... şi pasta... şi ... şi. Stop. Iertare.

Grad de dificultate: redus
Timp de preparare: 20 minute
Porţii: 2 mari mari

Ingrediente:
  1. 300 g orez
  2. 1 ceapă galbenă mică
  3. 1 cartof roşu/alb nu prea contează
  4. salam (dacă ai) sau orice altă carne, la alegere
  5. 2-3 măsline (se poate şi fără)
  6. 4 foi de usturoi verde (sau praf dacă nu ai verde)
  7. 2 linguri ulei măsline sau de care ai
  8. 250 ml apă/supă fierbinte
  9. Opţional: caşcaval/mozzarella rasă/tăiată (brânză ce se topeşte la căldură). Deosebit

    Uite aici reţeta orezului perfect: http://reteteindraznete.blogspot.ro/2012/11/ideitrucurisugestii-in-bucatarie.html
Mod de preparare
  1. Taie toată ingredientele: ceapa mărunt; cartoful, măslinele, salamul cuburi
  2. Se pune ceapa la călit în ulei vreme de 1 minut
  3. Se adaugă salamul, se lasă 1 minut
  4. Se pune cartoful tăiat cuburi mici, măslinele şi orezul
  5. Se amestecă foarte bine şi se toarnă apa/supa (să acopere foarte bine ingredientele) amestecând bine.
  6. Când începe să fiarbă, se reduce focul la minim, se acoperă şi se lasă cel puţin 10 minute
  7. Se verifică gradul de coptură, pardon, coacere. Dacă mai trebuie mai pune apă/supă. Vezi linkul de deasupra.
  8. Când e gata se taie usturoiul şi se pune deasupra.
Menţiuni:
  1. Este foarte simplu de făcut şi foarte gustos. Cred că asta este esenţial la o mâncare. Cel puţin pentru mine. :)
  2. Dacă vrei ceva "şi mai deosebit"  taie sar rade nişte caşcaval (mozzarella) deasupra... amestecând în farfurie şi lăsând 1 minut să se topească. O delicatesă!

Trimiteți un comentariu

2 Comentarii

  1. cea mai tare mancare pe care am vazut o in viata mea , cea mai placuta e faza cu *coptura* muulta bafta

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Hmmm, asta pentru că nu ai văzut Spaghetele în alb. Plăcută într-adevăr. Mulţumesc pentru observaţie. MUUUltă baftă şi ţie.

      Ștergere

RESPECT este cuvântul de ordine. Aroganța/grandomania, insultele de orice gen, comentariile care NU sunt la obiect nu au ce căuta pe această pagină. Dedic trup şi suflet reţetelor, de aceea orice iniţiativă pozitivă (like, share, comment) este apreciată. Mulţumesc. O viaţă delicioasă îţi doresc. Ps. În caz de nu vezi publicat comentariul tău (1-3 zile), este pentru că nu am acces la internet.