Omletă cu jumeri

Pentru cine nu știe ce și cum se fac jumerile, apasă aici

Am gătit mult săptămâna trecută, dar am avut mult de lucru și nu am reușit să pregătesc rețetele pentru publicat.
Astăzi, fiind weekend și foarte frig, propun o idee (nu e o rețetă) simplă, din străbuni.
Exclusiv pentru iubitorii de tradiții și pentru acei care vor ceva foarte bun, rapid, simplu și economic.
Ridică moralul grozav, dar și colesterolul. Atenție.
Recomand mămăliga pe lângă, ceapă de-ți permiți, dacă nu, salată de varză murată. Cea mai potrivită. Rețete varie găsești aici:  varză murată cu ardeivarză murată cu mere.

Recomand ceva mișcare după un prânz așa. Poate ieși la făcut cărări prin zăpadă. Optim pentru sănătate.

Grad de dificultate: niciunul
Timp de preparare: 5
Porţii: 2 (depinde)

Ingrediente
  1. 2-4 ouă
  2. 80 g slănină proaspătă sau afumată
  3. mirodenii după gust: boia de ardei iute (RECOMAND cu tărie, arde grăsimile, ajută la digestie, pune circulația în mișcare și este și afrodiziac) piper negru, ghimbir
  4. 2 linguri ulei

  5. Opţional: pătrunjel sau mărar uscat/verde sau orice îţi place (timo, cimbru, tarhon, ceapă/usturoi verde). Eu nu am pus pătrunjel o dată (am făcut de mai multe ori)
  6. sare după gust (eu nu am pus, slănina era sărată)
Mod de preparare - Tigaia din imagine are diametrul 24
  1. Taie slănina bucăți de circa 3 cm lungime, 2 lățime, 1 grosime (sau cum preferi)
  2. pune o tigaie pe foc, varsă uleiul și adaugă slănina lăsând-o să se prăjească foarte bine, sau după gust. A mea era extrem de crocantă, ca niște chipsuri. Gnam
  3. Bate ouăle foarte bine (cu un tel, furculiţă, mixer etc.), adaugă sarea (cu atenţie, prea multă sare nu face bine – se ştie), mirodeniile; toarnă-le în tigaie şi amestecă foarte bine; foc mediu, lasă vreme de 1-2 minute. Se face foarte repede
Menţiuni
  • Poţi servi și cu murături, gogoşari în oţet, salate varie, etc.
  • Dacă-ţi place (şi ţi-am dat o idee) orice iniţiativă: un like/share la postări sau pagina Facebook (click şi vei găsi mult mai multe fotografii), un vot (în dreapta sus) sau un mic comentariu la obiect (dacă ai timp) este echivalent cu Mulţumesc.

Trimiteți un comentariu

2 Comentarii

RESPECT este cuvântul de ordine. Aroganța/grandomania, insultele de orice gen, comentariile care NU sunt la obiect nu au ce căuta pe această pagină. Dedic trup şi suflet reţetelor, de aceea orice iniţiativă pozitivă (like, share, comment) este apreciată. Mulţumesc. O viaţă delicioasă îţi doresc. Ps. În caz de nu vezi publicat comentariul tău (1-3 zile), este pentru că nu am acces la internet.