Foitajul - trucuri, idei

Nu vei citi reţeta ci trucuri. Reţeta pot şi să ţi-o dau, dar nu mi-a plăcut cum a ieşit şi nu vreau să păcălesc oamenii. Unii postează orice reţetă, că le iese sau nu. Eu nu pot să o fac. Totuşi, este posibil să-mi placă mie şi ţie nu. Este natural, fiecare are propriul gust.

Cum am mai zis de multe ori, până acum câţiva ani uram foitajul. Nu-mi plăcea textura, faptul că se fărâmiţează şi te murdăreşti ca un purcel, dar cel mai mult nu-mi plăcea că are multe grăsimi. În consecinţă îngraşă. Părerea mea, pe care o cunoşti deja, este că NIMIC nu îngraşă dacă nu faci abuz.
Sora mea mi-a schimbat total ideea despre acest aluat. De multe ori când ceva vine făcut din/cu dragoste este tare bun. Îmi schimb opiniile în relaţie a ce mă înconjoară.
Am întotdeauna foitaj în casă. Ori de câte îl găsesc la ofertă, cumpăr 1-2 pachete. Nu se ştie când îmi va fi de folos. Îl ţin la congelator, evident.
De ex. Te sună cineva cu câteva ore înainte şi-ţi zice că va trece în vizită. Tu n-ai nimic în casă în afară de foitaj şi o ciocolată amărâtă/dulceaţă. Scoţi foitajul, îl laşi să se dezgheţe. Eu... îl dezgheţ ori în frigider ori la temperatura camerei, dar nu fac niciodată pe nepusă masă. Cumnata mea ştie un truc. Pune aluatul, cu tot cu ambalaj (nedeschis pachetul) în apă rece (într-un vas larg/tavă). Dar nu recomand decât în cazuri extreme.

Poţi face atât mâncăruri sărate cât şi dulci. Depinde de umplutură, natural.

Din câte ştiu foitajul nu conţine ingrediente de frupt. Sincer, nu ştiu precis. Dar din ce scrie pe ambalaj pare să fie de post. Fă-l în casă dacă nu eşti sigură.

Uite câteva idei de ale mele. Bune, foarte BUNE, excelente, formidabile, etc. Toate superlativele care îţi trec prin minte se potrivesc. :p
  1. Plăcinte cu ciocolată. Ideea aici: Inimi de ciocolată. Dă-le forma care vrei
  2. Vine Paştele, poţi să faci PASCĂ – tartă cu carne de miel, etc.
  3. Sărăţele cu paprika/seminţe varie etc. Reţeta aici: Sărăţele
  4. Tarte dulci cu varie umpluturi. De lapte de ex. Cu dulceaţă, ciocolată etc.
  5. Tarte cu varză/legume/carne. Reţeta aici: Tartă cu varză murată şi carne
  6. Plăcintă dovleac. Click pentru reţetă.
  7. Coapte, pur şi simplu aşa, fără nimic, în forme drăguţe(de muffins de ex.). Uită-te la poze. Fă un mic dejun şi vei surprinde, fără doar şi poate, familia. Decongelează aluatul lăsându-l o noapte în frigider. Te trezeşti cu juma' de oră mai devreme şi facă formele de care îţi trec prin cap. Vei vedea ce se vor bucura ai tăi. Măcar în weekend-uri. Duminica.
  8. Tarte mici cu cremă din apă şi făină (de post). Reţeta de cremă aici: Cremă de lapte (înlocuieşte laptele cu apa, iese foarte bună, pe cuvânt. Am făcut albă ca zăpada de post. Click pentru reţetă). Ideea de tartine aici: tarte cu cremă de post şi fructe proaspete
Alte lucruri (IMPORTANTE) de ştiut despre foitaj.
Se mănâncă-n ziua în care s-a făcut pentru că a doua zi devine slinos. Personal nu-l mai pot mânca. Dacă-l încălzeşti se înmoaie. Nu-mi place.
Când e gata nu-l scoate imediat din cuptor. Lasă-l măcar 10 min (cu uşa cuptorului închisă). Eu îl las şi 15, depinde. Dacă se lasă asta este explicaţia.

Trimiteți un comentariu

0 Comentarii